Bezpapírová kancelář zítřka již dnes!
Bezpapírová kancelář je pracoviště, které je minimálně závislé na papírových procesech a místo toho se maximálně spoléhá na digitalizované dokumenty. Digitální transformace pomáhá výrazně zefektivnit procesy celé společnosti.
Přechod na digitální kancelář obvykle zahrnují elektronické systémy pro správu dokumentů, které digitalizují soubory a ukládají je do centrálního úložiště.
Výhody přechodu na digitální kancelář
- Eliminace tištěných formulářů, z nichž většina během tří měsíců zastará a skončí v koši.
- Kancelářští pracovníci tráví 30–40 procent svého času hledáním dokumentů ve fyzických kartotékách. Mezi papírově nejnáročnějších oddělení patří: HR (lidské zdroje), závazky a pohledávky, správa zařízení a zákaznický servis, který se zabývá velkým objemem žádostí, účtenek, pracovních příkazů, faktur, účtů a dalších.
Práce s papírovými dokumenty zjevně vytváří problémy, které brání zaměstnanci v produktivitě a organizaci v úspoře nákladů.
Přijetí bezpapírového systému může vyřešit tyto problémy a dosáhnout výhod, jako jsou:
- Úspora času stráveného vyhledáváním a načítáním fyzických souborů. Digitální dokumenty lze snadno organizovat a indexovat. Hledání potřebných souborů je mnohem rychlejší díky funkcím vyhledávání (fulltextové, dle metadat aj.). Jak se dokumenty stávají dostupnějšími, čas potřebný k načtení souborů se výrazně zkrátí. To má za důsledek zvýšení produktivity celého týmu, kteří se mohou více soustředit na jiné vysoce hodnotné úkoly.
- Podpora spolupráce mezi členy týmu. Zaměstnanci mohou sdílet soubory digitálně bez tisku a prohlížet aktualizované a starší verze dokumentů. To minimalizuje kroky a optimalizuje pracovní postupy při společné práci na dokumentech.
- Zlepšení bezpečnosti informací. Přístupová práva lze přidělovat a odebírat podle úrovně uživatele a typu dokumentu. Díky podrobným nastavením zabezpečení lze důvěrné a citlivé informace sledovat a chránit před zneužitím a neoprávněnými změnami. Tím se také snižuje riziko ztráty a krádeže.
- Úspora nákladů vynaložených na tisk a skladování dokumentů. Odstranění většiny papírování pomůže ušetřit peníze vynaložené na papír a kartotéky a také další náklady, jako je inkoust/toner do tiskáren a kancelářské potřeby.
Více výhod elektronické správy dokumentů zde.
Jak se proměnit v bezpapírovou kancelář
Bezpapírovou kancelář zabezpečují systémy pro elektronickou dokumentů. Chcete se dozvědět více o tom, jak může systém správy dokumentů pomoci vaší kanceláři bez papírů. Více o systémech DMS – Document management systém – a ECM – Enterprise content management.
Autor článku: Petr Polanský
Mohlo by se vás také zajímat
Co je to DMS/ECM?.
Zjistěte co je to DMS a ECM systém. A jaký je mezi těmito systémy vlastně rozdíl.
Vybrali jsme ty největší benefity DMS/ECM systémů.
Podívejme se na ty největší výhody, které jsme pro vás vybrali z pohledu naší společnosti EXON..
Úspěšná implementace systému ECM
Zavedení nových technologií nemusí být procházka růžovým sadem. Zjistěte, jak ECM zavést úspěšně.
Více článků od společnosti EXON